Чому бензопилка перестала працювати?
Уявіть, що вам привезли дрова на зиму, але бензопилка, яку ви з минулого року зберігали в гаражі як справну, цього року, незважаючи на всі зусилля, не заводиться. Іноді буває так, що після довгих спроб вам все ж вдається її запустити, але після кількох хвилин роботи вона знову зупиняється, а сервісний майстер повідомляє, що двигун заклинило. Ще одна поширена проблема — це відмова автоматичного змащування ланцюга, хоча минулого року все працювало ідеально. У чому ж причина цих несправностей? Невже на ринок потрапляє неякісний товар?
Насправді, проблема не в якості товару, а в іншому, і цим проблемам можна відносно легко запобігти. У більшості випадків головним винуватцем є біологічний компонент, присутній або в паливі, або в мастилі. Колись ми звикли до того, що бензин можна зберігати в закритій ємності майже необмежений час, як і синтетичні мастила. Проте, з огляду на екологічні вимоги, сучасні паливно-мастильні матеріали містять біологічні компоненти, а деякі мастила навіть повністю біологічні.
Біологічне мастило для змащування ланцюга має багато переваг. Під час роботи частина його потрапляє в навколишнє середовище, але завдяки своїй біооснові воно швидко розкладається в природі. Проте, залишене в пилці, де є контакт із повітрям, також розпадається, і може затвердіти, забиваючи канали та насос, і пилка перестає змащувати ланцюг.
Сучасне паливо, яке зараз містить до 10% етанолу, теж не є безпечним для тривалого зберігання. Етанол, отриманий з кукурудзи або ріпаку, швидко розкладається, зв’язує вологу з повітря та утворює осад, який може забивати карбюратор. Карбюратор бензопилки має дуже тонкі налаштування і делікатні канали, через які тече паливо. Осади етанолу можуть так сильно забити його, що не допоможе навіть повне очищення — тільки заміна на новий.
Що стосується заклинювання двигуна, тут є дві основні причини. Двотактні двигуни використовують паливну суміш бензину та мастила в певному співвідношенні. Мастило в паливі забезпечує безперебійну роботу поршня в циліндрі. Якщо залишити паливну суміш у баку на кілька тижнів або місяців, мастило може втратити свою змащувальну здатність, і двигун заклинить майже миттєво. Друга причина — це вода в паливі, яка може конденсуватися через вологість повітря. Вона викликає корозію, збільшує тертя та знос, а також може утворювати емульсію з мастилом, знижуючи ефективність змащування, що збільшує ймовірність заклинювання двигуна.
Як легко цьому запобігти?
Основне правило — це використання свіжої паливної суміші та мастила. Якщо пилка не буде використовуватися більше 14 днів, злийте все паливо з баку, запустіть їі та дайте залишкам палива згоріти, доки двигун не зупиниться самостійно. Також злийте біомастило для змащування шини, додайте трохи синтетичного і дайте пилці попрацювати, щоб воно всмокталося в насос і мастильні канали. Це допоможе уникнути пошкодження пилки під час тривалого зберігання.
На різноманітних форумах можна часто прочитати, що ці проблеми стосуються лише «дешевих» аматорських пилок. Однак варто пам’ятати, що професійні пилки зазвичай використовуються щодня, тому паливно-мастильні матеріали в них постійно замінюються на свіжі. Якщо ви не використовуєте пилку регулярно, вам варто особливо стежити за використанням свіжого палива та мастила.