Електричні квадроцикли та електросамокати взимку

По мірі розширення асортименту транспортних засобів, що працюють від акумуляторів, виникає питання, як вони працюватимуть за мінусових температур.

Погодьтеся, що виїхати в морозний день на скутері чи іншому двоколісному транспорті на дорогу схоже на божевілля. Тим не менш, щороку з настанням зими виникає багато питань, пов'язаних з тим, як експлуатувати, паркувати і заряджати квадроцикли і скутери на акумуляторних батареях, коли температура опускається нижче нуля. Якщо забути про ризики, пов’язані з їздою на слизькій дорозі, то зимова погода приносить ще й чимало технічних труднощів.

Найсерйознішою проблемою є мороз, що впливає на батареї. Старі свинцево-кислотні батареї, як і сучасні літієві батареї, працюють на основі хімічної реакції, тому не дивно, що температура впливає на загальний стан батареї.

Свинцево-кислотний акумулятор

Свинцево-кислотні батареї широко використовувалися в автомобілях відтоді, як припинився запуск двигуна. Тож водії добре знають, що мороз  шкодить акумулятору. Свинцево-кислотний акумулятор ненавидить глибоке розрядження, і якщо його поєднати із замерзанням, це може призвести до його знищення. Добре заряджена батарея в хорошому стані витримує морози близько -20 °C, але розряджена може замерзнути навіть при морозі в декілька градусів. А замерзання означає безповоротний кінець терміну служби батареї.
Тому квадроцикли та скутери, що працюють від свинцево-кислотних акумуляторів, слід паркувати в гаражі, де температура не опускається нижче 0 °C, а акумулятори мають бути повністю зарядженими.
Квадроцикл може служити помічником і взимку, але уникайте тривалої експлуатації в сильний мороз і заряджайте акумулятор відразу після поїздки!

При цьому враховуйте, що із зниженням температури радіус дії машини буде зменшуватися. Орієнтовно можна сказати, що ємність акумулятора вимірюється та вказується при температурі приблизно 20°C, коли температура падає на 1°C, ємність батареї зменшується приблизно на 1%. Тож якщо ви виїдете на своєму квадроциклі при температури -20°C, очікуйте, що ємність акумулятора може зменшитися до 40%. Крім того, якщо ви ще й їдете по снігу, що збільшує опір коченню коліс, запас ходу машини може бути вдвічі менший ніж влітку.

Літієва батарея

На літієві батареї також впливає температура навколишнього середовища. Вони дуже чутливі до високих і низьких температур. Їх не можна залишати на сонці і експлуатувати, якщо температура опускається нижче -20°C. Зберігання батареї має відбуватися в місцях, де температура не опускається нижче 0 °C, а для тривалого зберігання літієву батарею слід заряджати приблизно до 60% ємності. На відміну від свинцево-кислотних батарей, зберігання літієвих батарей у повністю зарядженому стані не є корисним і скорочує термін їх служби. Якщо ви їдете на скутері, електричному велосипеді чи чотириколісному автомобілі з літієвою батареєю в морозну погоду, розраховуйте на менший запас ходу. Після повернення з такої поїздки перед підзарядкою літій-іонного акумулятора дайте йому прогрітися до плюсової температури в гаражі.

ПОРАДА

Свинцеві та літієві батареї варто перевіряти раз на 2 місяці та при необхідності підзаряджати. Існує ризик того, що батарея буде остаточно знищена в разі саморозряду.

Кілька рекомендацій щодо правильного використання свинцевих та літієвих батарей:

  1. Зберігання у відповідних умовах.

  2. Використовування правильного зарядного обладнання.

  3. Перевірка напруги.

  4. Правильна утилізація.